NİSSİBİ KÖPRÜSÜ
Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır Karayolu, Atatürk Baraj Gölü üzerine inşa edilen Nissibi Köprüsü sayesinde önemli ölçüde kısalmıştır. İki yaka arasında sadece feribot seferleri ile sınırlı şartlarda sağlanabilen ulaşım, Nissibi ile beraber çok daha kısa ve konforlu hale gelmiştir.
Nissibi Köprüsü teknik özellikleri bakımından Türkiye inşaat sektörü için bir dizi ilk ve yenilik içeren, örnek bir projedir.
Uluslararası literatürde “Cable-stayed” olarak adlandırılan ve Türkçeye “Gergin Eğik Askılı Köprü” olarak çevrilen bu köprü tipi, tıpkı İstanbul Boğazı’ndaki Asma Köprüler gibi büyük açıklıkların aşılmasında kullanılan, modern ve çağdaş köprü tipleridir.
Her iki yönde ikişer şerit olmak üzere toplam dört karayolu şeridini taşıyacak olan Nissibi Köprüsü’nün baraj gölü üzerindeki orta açıklığı 400,00m uzunluğunda, köprünün her iki yakadaki pilonları 96,00m yükseklikte ve köprünün toplam boyu 610,00m uzunluğunda bulunmaktadır.
Tüm bu özellikleri ile Nissibi Köprüsü ülkemizde bir ilklere imza atmaktadır.. Gülsan tarafından 2012 yılında inşaatına başlanmış olan Nissibi Köprüsü 2,5 yıl gibi bir sürede tamamlanarak Mayıs 2015’te ulaşıma açılmıştır.
İşveren : TCK
Konum : Adıyaman
İnşaat Süresi : 900gün
Nissibi Köprüsü, "Çelik Yapılar" Dergisi'nde yayında.
“Gergin Eğik Askılı Köprüler ve Nissibi Köprüsü” konulu seminer...
Nissibi Köprüsü Projesi, "Dizayn Konstrüksiyon" Dergisi'nin Şubat sayısında yayında.
Nissibi Köprüsü Projesi "Yol Teknolojileri" Dergisinin son sayısında yayında.